St Lucia dag 2

15 augustus 2018 - Hluluwe, Zuid-Afrika

Gisteren aan gekomen in Hluluwe. We waren in de veronderstelling dat we in of nabij st Lucia zaten. Dit bleek alsnog een kleine anderhalf uur rijden te zijn. Best ver als je daar elke dag naar toe moet. En zowieso jammer dat je dat je dan om half 5 zeker terug moet want om 18u is het stikkedonker en wil je hier niet meer rijden.
Dit maakt de dagen toch kort, dus vroeg op en vroeg weg smorgens. 8.00u ontbijt en half 9 op zijn laatst rijden. Dan proberen de dag ergens te starten onderweg met een cappuchino, wat af en toe best een uitdaging is. Dan een supermarkt zoeken, bij voorkeur een spar, die bevalt prima. En alles voor de lunch kopen. Dan op weg naar je bestemming. Vandaag van st Lucia naar Cape Vidal. We begonnen in crocodile centre, mede omdat daar een geocache lag en daar hadden we er nog geen van gevonden. Ook dit kunnen we nu weer van het lijstje afstrepen.
Wat een leven zeg die krokodillen, niet bewegen en de hele dag in het zonnetje, en eten aangeleverd op zijn tijd. Toch zou ik ze niet graag aaien, want af en toe gaat er eens een bek open ...........
Van crocodile centre naar Pan Loop, geluk, weer een prachtige buffel gespot en een paar zebras. Weet je trouwens waarvoor de strepen zijn? Met de zwarte neemt hij warmte op en met de witte stoot hij warmte af. Ook is het een fantastische verdedigings techniek. Een leeuw ziet bv alleen zwart, wit. Gaat een hele kudde zebra's bij elkaar staan denkt een leeuw dat het een heel groot dier is en druipt hij af.
Verder naar Mission Rocks. Even klimmen naar een prachtig uitzichtpunt. En lekker even onze meegebrachte broodjes opeten. Met goudse kaas en afrikaanse ham. En een lekker pak jus d'orange en twee potjes yoghurt, niet even handig eten zonder lepel ;-)
Toen in 1x door naar cape Vidal. Jippie de Indische Oceaan, weer 1 oceaan die we van onze bucketlist kunnen af strepen. Lekker warm water. Alleen met de voeten erin want zwemmen mag niet ivm sterke stroming en "enge" dieren. Heerlijk even op het strand in de zon gezeten. Omdat het hier winter is was het ook totaal niet druk. Helaas wel veel nederlanders, dat vind ik wel jammer.
Terug moeten we de tijd in de gaten houden. We kunnen niet de onverharde lus nog nemen. Helaas hebben we ook nog geen nijlpaarden gespot. Eén view point kunnen we nog mee pikken, Catalina bay. Mooi uitzicht, maar helaas ook niet de zo gewenste hippo's. Jammer. Mss morgen als we een cruise gaan maken.
Van Catalina bay weer terug naar st Lucia.
16u, we moeten terug ivm donker worden. Even nog een paar biertjes en flesje wijn halen. Auto parkeren bij restaurant van vanmorgen zodat we daar stiekum nog wat gratis wifi kunnen meepikken. In ieder geval vast een aantal fotoos verzenden want wifi op ons resort kost geld en fotoos verzenden vreetmb's.
Dan als de wiedeweerga naar huis. Tien voor zes, net voor inval van het donker binnen. Lekker even douchen en iedereen eet hier gezamelijk om 19uur. Heerlijk buffet elke avond weer. Drie soorten vlees of vis, rijst aardappels groente etc en een heerlijk toetje na, cheesecake, chocolademousse.....
Daarna kop koffie mee naar de lounge en blog schrijven :-)