St Lucia dag 3

16 augustus 2018 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Vandaag laatste dag st. Lucia. Morgen door naar Durban. We gaan het missen hier. Wat een heerlijke lodge, midden in een safaripark. Vanmiddag toen we terug kwamen werden we begroet door drie giraffen, geweldig.
Vanmorgen vertrokken richting ons "stamcafé " om maar weer eens lekker te beginnen met een cappuccino en strawberry cheescake.
Daarna door naar de boot. De st. Lucia Estuary, een luxe adventage cruiser met twee verdiepingen, die kan varen in lager water. Lager water om nijlpaarden te spotten. Die zwemmen namelijk niet maar lopen over de bodem van de rivier.
Al snel kwamen we het eerste groepje tegen.....100 fotoos schieten om die ene mooie te pakken waar ze de bek wijd open hebben.
We varen door de verschillende zones waar nijlpaarden, hippo's zitten en zien er heel veel. Allemaal in het water, helaas geen op het land. Wist je dat een nijlpaard 40 km p/u kan lopen? Had ik nooit gedacht.
Halverwege kwamen we ook nog een grote mannetjes krokodil tegen.
Na 2 uur weer terug aan land. Eerst maar eens luchen. Weer bij ons stamcafe, want daar is free wifi :-) Snel een aantal filmpjes versturen dus ;-)
Wat gaan we doen nu, we hebben nog 2 uur. Lekker naar het strand dus, met de voeten in de Indische Oceaan. Zwemmen is af te raden want de stroming is echt megasterk.
Om ong 16u richting huis, anderhalf uur rijden weer. Net voor donker thuis, opgewacht dus door giraffen, wat een prachtige beesten zijn dit toch.

De nederzetting st Lucia word omringd door het gelijknamige estuarium dat hier uitmondt in de Indische Oceaan. Bij de brug is een parkeerplaats met vieuwpoint, waarjemss nijlpaarden of krokodillen kunt zien. Achter de oostelijke duinen bevind zich st Lucia 's brede zandstrand.

1. Jos:
    16 augustus 2018
    ik merk wel dat jullie je vermaken en heel wat meemaken, geweldig.
    mooie foto's van beesten die je hier niet ziet en slippers in het zand o.a. (hahaha)