Durban Umhlanga

17 augustus 2018 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Vandaag 264 km gereden naar Durban Umhlanga , over een kaarsrechte saaie weg. Vanmorgen uitgezwaaid door drie zebra's bij onze lodge. Blijft onwaarschijnlijk mooi dieren zo vrij in de natuur.
Laatste paar km langs de kust gereden en daar ook op een mooi plekje onze meegenomen lunch opgegeten. Op naar het hotel. Holiday Inn Express. Van buiten niets, van binnen mooi. Fijne ruime kamer met zeezicht. Voor dat zeezicht moesten we nog wel even 200 rand extra neerleggen, maar oké wel mooi wakker worden morgen vroeg.
Vanmiddag naar een groot winkelcentrum geweest, Gateway mall, 190 restaurants, 14 bioscopen, een zwembad, fitnissruimtes en 350 winkels. Echt zo'n winkelcentrum waar ook al zou je je geld kwijt willen, het niet lukt. Mss alleen Yvanka wel in haar favoriete shop, de Mac store, met niet te betalen make-up of Kay in de CR7 shop, die overigens niet eens zo duur was.
Vlak voor donker weer naar het hotel, want de receptioniste gaf aan dat het ook hier niet veilig was in het donker.
Drankje in de bar. Douchen en daarna dineren in het restaurant hier. Overigens erg goed en lekker. Flesje wijn mee naar de kamer en blog schrijven :-)

We zitten in Umhlanga, een voorstad van Durban. Umhlanga is de agglomeratie van Umhlanga Rocks, Umhlanga Ridge en La Lucia. Door de aanwezigheid van exclusieve hotels, dure appartementencomplexen, gloednieuwe torenflats wordt deze plaats Durbans plastic verlenging genoemd. In Umhlanga Ridge waan je je in een Amerikaans winkelcomplex, voorzien van boulevards en palmbomen. Umhlanga Rocks is bekend om haar zandstrand en uitbundige natuur.

Het centrum van Durban is compact en daardoor te bewandelen. De straten zijn kaasrecht, aan weerszijden bevinden zich winkels, kantoorflats en enkele koniale panden. Het gebied is altijd druk. Farewell square vormt het hart van Durban. Onmisbaar hier is het stadhuis.
The point, de zuidelijke landtong, behoorde tot Durbans onveilige wijken. Door een transformatieplan en veel geld kwamen er luxe appartement complexen waardoor de rust terug keerde. The Bluff, aan de overkant van de zee opening, staat bekend om haar smalle zandstranden. Deze vormen duinen die meer dan 40m hoog zijn.

Morgen op weg naar Drakensbergen met hopelijk beter weer dan hier nu want het valt hier met bakken uit de lucht momenteel.

1. Jeroen:
    17 augustus 2018
    Heerlijk eten!
  2. Marloes Engelbertink:
    18 augustus 2018
    Gelukkig maar aan jullie teis te zien en te lezen is de rest ook heel erg mooi!!