Kruger National Park Jeep excursie

12 augustus 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Zondag morgen, 5.00uur, wekker, op vakantie. Niet echt gezellig, maar met een goed doel. Om 5.30uur staat onze jeep voor met onze chauffeur Clint. Voor we op weg naar het park gaan, halen we nog een paar mensen op uit een ander hotel, dit blijken 3 leuke jongens uit Rome. Met zijn zessen gaan we op weg. We nemen dit keer de ingang waar we vorige keer niet naar binnen mochten omdat er al teveel auto's binnen waren. Desondanks dat het om 6.30uur ook al best druk was mochten we er wel in. Dit keer ging het sneller en waren we zo in het park.
Het eerste doel van onze driver was het spotten van de big 5. Van vier dacht hij dat het wel zou lukken, want deze waren al gespot vandaag, alleen het luipaard nog niet. Dat werd een uitdaging.Eerst maar eens zover mogelijk het park in.
Weer volop impala's, bokken en kudu's. Maar daar kwamen we niet voor.
En ja daar zagen we ineens een kudde olifanten, wauw. We zagen dat ze de weg over wilden steken, maar meerdere auto's bleven maar langs rijden. Toen aan beide kanten een blokkade gemaakt met jeeps en toen gingen ze, de jonkies goed beschermt in het midden.
Na een aantal zebra's en giraffen kwam nr 2, de neushoorn. Twee stuks, witte neushoorns. Inmiddels hoorde we via de radio dat er op 2 plekken leeuwen gespot waren, maar dat het daar inmiddels ook chaotisch druk was. Op de gok eerst ontbijten en dan erop af. Gelukkig waren ze er nog, al was het redelijk veraf. De mannetjes leeuw zagen we van achter, hij wou zijn kop maar niet draaien. Jammer verder maar. 200m verder zagen we hem toch draaien, als een gek terug dus voor een betere foto.
Inmiddels hadden we 3 van big five. Op naar de buffels. Ik persoonlijk vind deze impossante beesten toch de mindere van de big five.
En toe gebeurde het ineens, achter de 2 buffels heeeeeeel in de verte werd het luipaard gespot, met een verrekijker kon je hem goed zien. Helaas te ver voor een foto, maar onze big five was wel compleet nu, YES!!!
Als uitsmijter op de terugweg naar de gate, zagen we nog de nijlpaarden en een inmense krokodil.
Einde Kruger, morgen verder naar Swaziland. Nieuwe uitdaging.

1. Jos:
    12 augustus 2018
    Nogmaals geweldig. Die olifanten over de straat, wat een belevenis
    Yvonne je hebt er veel werk van gemaakt.
  2. Marloes Engelbertink:
    12 augustus 2018
    Jullie beleven weer een bijzondere reis, heel erg mooi om al die foto's erbij te zien.